باید بیان کنیم که مهدکودک، به‌عنوان یک محیط ایده‌آل، نقشی مهم در آشنایی فرهنگی کودک با مفهوم مدرسه و ورود او به جامعه دارد. در حال حاضر، مهدهای متنوع با برنامه‌های آموزشی گسترده؛ مانند مهد کودک بلوار امیر کبیر آماده ارائه خدمات به شما و فرزندانتان هستند. انتخاب مناسب‌ترین مهدکودک باتوجه‌به شرایط خاص کودک و خانواده، امری بسیار حائز اهمیت است، زیرا در مهدکودک، اساس آمادگی برای ورود به مدرسه و بهره‌مندی از تجربه یادگیری بهتر فراهم می‌شود.

دلیل اجتناب والدین از فرستادن کودکان به مهد کودک بلوار امیر کبیر

ممکن است مهدکودک به نظر بسیاری از والدین به‌عنوان یک محیط مناسب برای کودکانشان نباشد. این احساس ممکن است به دلیل دوری از محیط آشنا و دلبستگی به خانه باشد، زیرا والدین نمی‌دانند کودک با چه دیگرانی از چه سطح فرهنگی و با چه تفکراتی در ارتباط خواهد بود. این موضوع می‌تواند یکی از دلایلی باشد که والدین تمایلی به ارسال کودکان خود به مهدکودک نداشته باشند. دوری از مادر و عدم حضور کودک در کنار مادر، تجربه تغذیه که شاید باسلیقه مادر مطابقت نداشته باشد، یا دلایل متنوع دیگری که والدین را از ارسال فرزندان به مهدکودک منع می‌کند.

به‌عنوان نتیجه، این احساسات ممکن است به مانع از ارتباط مثبت والدین با مهدکودک شوند، درحالی‌که در واقعیت، مهدکودک می‌تواند به‌عنوان یک محیط پرورشی مفید با تجارب اجتماعی و آموزشی غنی، به رشد و توسعه سالم کودکان کمک کند.

نیاز داشتن فرزندان به مهدکودک

امروزه، با یک نگاه کلی به شرایط زندگی فعلی خود و فرزندانمان، می‌توانیم تشخیص دهیم که مهدکودک‌های خوبی مانند مهدکودک بلوار امیرکبیر یک محیط مناسب برای کودکانی است که نیاز به رشد اجتماعی دارند. در شرایطی که بچه‌ها اغلب تک‌فرزند هستند و رفت‌وآمد خانوادگی محدود است، کودکان بیشتر مواقع با والدین یا بزرگ‌ترها مشغول بازی و تعامل هستند و تجربه از یک رابطه مساوی با همسالان خود ندارند.

در محیطی که کودکان در اکثر مواقع یا در وضعیت‌های قدرت هستند یا به‌عنوان ضعیفان، والدین به طور مداوم سلطه و کنترل را در اختیار دارند، یا کودکان اقدام به کسب آرزوها و خواسته‌های خود با جیغ و گریه می‌کنند. این وضعیت ممکن است در آینده با برخوردهای با بزرگ‌ترها، کودکانی خودخواه، لجوج، حق‌طلب و بی‌گذشت نسبت به مسائل اطرافشان روبه‌رو شوند، زیرا که میل به تغییر و برقراری روابط مساوی و دوطرفه ندارند، از اطرافیان خود انتظار دارند و به هیچ شکلی به تفاهم و همکاری با دیگران تمایل ندارند.

اهمیت انواع بازی‌ها در مهدکودک

در این مرحله از رشد، بازی نقش حیاتی را ایفا می‌کند و یک مهدکودک موفق باید تمامی ابعاد فردی کودک را، شامل ورزش، هنر و یادگیری یک‌زبان خارجی، در محتوای آموزشی خود گنجانده باشد. این فعالیت‌ها باید در قالب بازی و تحت عنوان بازی‌کردن، به‌صورت فردی و گروهی، ارائه شوند. در خصوص رده‌بندی سنی داخل هر کلاس، اهمیت دارد که کلاس‌ها به‌گونه‌ای ساخته شوند که کودکان با گروه هم‌سن خود هماهنگی داشته باشند و به‌عنوان‌مثال، کودکان ۴ساله در کلاس کودکان ۵ساله قرار نگیرند.

سؤال‌کردن درباره سابقه و تجربه معلمان مهم است؛ بنابراین، اگر ممکن با تعدادی از معلمان گفت‌و‌گو کنید و حتی در صورت امکان، به مشاهده کلاس‌ها و روند تدریس آنها بپردازید. در خصوص شیفت کاری معلمان هم سؤالاتی مطرح کنید و توصیه می‌شود که مهدکودکی مانند مهدکودک بلوار امیرکبیر را انتخاب کنید که تا پایان سال دارای کمترین تغییر در کادر معلمان و مربیان باشد؛ زیرا تثبیت در کادر معلمین می‌تواند برای کودکان، فرایندپذیرش را آسان‌تر کند.

نکاتی که از  مسئولین مهدکودک بلواز امیر کبیر باید پرسید

در جستجوی یک مهدکودک مناسب، این نکات را به یاد داشته و از مسئول مهد سؤال کنید. از آنها بخواهید که درباره برنامه آموزشی مهد اطلاعات ارائه دهند. لازم است که در برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک، فعالیت‌ها و کارها بیشتر بر پایه بازی و در طول بازی اجرا شوند. این به این معناست که به‌عنوان والد، به دنبال یک مهدکودک باشید که برنامه‌های آموزشی خود را نیز از طریق بازی به کودکان انتقال دهد.

کلام آخر

در جستجوی مهدکودک مناسب، نکات مهمی را در نظر بگیرید. از مسئول مهد آرامه بخواهید درباره برنامه آموزشی اطلاعات بیشتری ارائه دهند، به‌ویژه در خصوص استفاده از بازی به‌عنوان ابزار اصلی آموزش. اهمیت رده‌بندی سنی کلاس‌ها و تثبیت کادر معلمین نیز در انتخاب مهد تأثیرگذار است. توجه به این جزئیات، به والدین کمک می‌کند تا محیطی را برای رشد سالم و یادگیری مؤثر فراهم آورند. همواره می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهدکودک آرامه با تیم مشاورین مجموعه ما تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه خدماتارتباط با ماتماس مستقیم